Det vurderende øyet : observasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning
Cato R.P BjørndalBjørndal, Cato R. P
Bok Bokmål utgitt 2011
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 370.72 BJØ)
*0010643014 *003NO-LaBS *00520211116211756.0 *007t *008150831s2011 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-05-41942-1$qh.$c339 kr *035 $a(NO-LaBS)9103494(bibid) *08274$qNO-OsBA$a370.72$25 *090 $c370.72$dBJØ *1001 $aBjørndal, Cato R. P$d1969-$_20305000 *24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning$cCato R.P Bjørndal *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2011 *300 $a148 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utg. 2002 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter *5208 $aDenne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogiske profesjonalitet. *599 $a339 kr *650 4$aObservasjon$_16254800 *650 4$aPedagogikk$_10048800 *650 4$aUndervisning$_10049400 *650 4$aVeiledning$_15071200 ^