
Pedagogisk grunnlagstenkning og credo : fra student til barnehagelærer
Åse Nylenna Akslen og Ove Olsen Sæle (red.)Bok
Bokmål utgitt cop. 2015
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 372.21 PED)
*0010642826 *003NO-LaBS *00520211116211754.0 *007t *008150824s2015 xx e 0 mul d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02547-6$qh.$c329 kr *035 $a(NO-LaBS)10379769(bibid) *041 $anob$anno *08274$qNO-OsBA$a372.21$25 *090 $c372.21$dPED *24500$aPedagogisk grunnlagstenkning og credo$bfra student til barnehagelærer$cÅse Nylenna Akslen og Ove Olsen Sæle (red.) *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2015 *300 $a287 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *5058 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register *5208 $aI denne boken drøfter forfatterne begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Boka løfter fram sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet. Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver sitt pedagogiske grunnsyn, og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Credoarbeidet baserer seg på ideene til to sentrale teoretikere - John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka. *546 $aTekst på bokmål og nynorsk *599 $a329 kr *650 4$aBarnehagelærere$_14578700 *650 4$aFørskoleopplæring$_13738800 *650 4$aPedagogikk$_10048800 *650 4$aUndervisning$_10049400 *7001 $aAkslen, Åse Nylenna$eredaktør$4edt$_28024400 *7001 $aSæle, Ove Olsen$d1963-$eredaktør$4edt$_28024500 ^