
Det vurderende øyet : observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Cato R.P. BjørndalBjørndal, Cato R.P.
Bok Bokmål utgitt 2017
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (sortering: 370.72 BJØ)
*0010874138 *003NO-LaBS *00520211116211742.0 *007t *008 b xx e 0 nob d *009 cam 1 *019 $bl *020 #$a978-82-05-50059-4$cNkr 369.00$qh. *035 $a(NO-LaBS)10760881(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0516280 *082 $a370.72$qNO-OsBA$223/nor *090 $c370.72$dBJØ *1001#$aBjørndal, Cato R.P.$d1969-$6(NO-LaBS)874138-1$_35072800 *24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis$cCato R.P. Bjørndal *250 $a3. utg. *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017 *300 #$a167 s.$bfig. *336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 #$auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 #$abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)874138-1 *500 #$a1. utg. 2002 *5058#$aHar bibliografi, noter *5208#$aDenne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS. *650 7$aObservasjonsmetodar$gpedagogikk$2bibbi$9nno$_46396700 *650 7$aObservasjonsmetoder$gpedagogikk$2bibbi$9nob$_46396800 ^