
Ut fra egne forutsetninger : inkluderende pedagogikk i barnehagen
Kristin PedersenPedersen, Kristin
Bok Bokmål utgitt cop. 2015
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 371.9046 PED)
*0010641362 *003NO-LaBS *00520211116211741.0 *007t *008150617s2015 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-450-0767-1$qh. *035 $a(NO-LaBS)10341883(bibid) *08274$qNO-OsBA$a371.9046$25 *090 $c371.9046$dPED *1001 $aPedersen, Kristin$6(NO-LaBS)641362-1$_21333600 *24510$aUt fra egne forutsetninger$binkluderende pedagogikk i barnehagen$cKristin Pedersen *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2015 *300 $a173 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)641362-1 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register *5208 $aUt fra egne forutsetninger handler om hvordan man kan skape et inkluderende og mangfoldig fellesskap i barnehagen. Et slikt fellesskap har plass til alle uavhengig av bakgrunn og forutsetninger, og ingen skal utestenges, mobbes eller diskrimineres. Målet er å gi det enkelte barn et mest mulig tilpasset og likeverdig tilbud i barnehagen. Boken har fire deler: 1. Noen overordnede perspektiver, begreper og dimensjoner, 2. Psykisk helse, barns sårbarhet og betydningen av å bli sett, 3. Barn som strever og 4. Inkluderende faktorer - forutsetninger for inkludering. Kristin Pedersen er høgskolelektor i pedagogikk og spesialpedagogikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus. *599 $akr *65007$aBarnehagepedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_30501700 *65014$aIntegrering$_10780700 *65024$aBarnehager$_10535600 *65024$aSpesialpedagogikk$_12814700 ^