
Når barnet unngår å snakke : selektiv mutisme i barnehage og skole
Heidi OmdalOmdal, Heidi
Bok Bokmål utgitt cop. 2016
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 371.94 OMD)
*0010653255 *003NO-LaBS *00520211116211541.0 *007t *008161205s2016 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02660-2$qh.$c299 kr *035 $a(NO-LaBS)10633985(bibid) *08204$qNO-OsBA$a371.94$223/nor *0827 $a618.92855 *090 $c371.94$dOMD *1001 $aOmdal, Heidi$6(NO-LaBS)653255-1$_28708500 *24510$aNår barnet unngår å snakke$bselektiv mutisme i barnehage og skole$cHeidi Omdal *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2016 *300 $a169 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)653255-1 *5058 $aHar bibliografi, register, sammendrag *5208 $aBarn og unge med selektiv mutisme er konsekvent tause i spesifikke situasjoner, for eksempel i barnehage eller skole. Samtidig snakker de normalt med foreldre og søsken hjemme. Hvordan skal lærere og foreldre håndtere dette? Heidi Omdal prøver i denne boken å komme nærmere noen svar på hva selektiv mutisme er. Hun observerer dagligdagse samspillsituasjoner mellom barn med selektiv mutisme og andre barn og voksne. I tillegg har hun intervjuet tidligere tause voksne, tause barn, foreldre og lærere. Forfatteren kommer også med forslag til hvordan barnehager og skoler kan øke kunnskapen om temaet hos sine ansatte. Omtalen er utarbeidet av BS. *599 $a299 kr *650 4$aMutisme$_28708600 *650 4$aSpesialpedagogikk$_12814700 *65007$aBarnepsykologi$9nob$2Bokbasen AS$_30647300 *65007$aMutisme$2Bokbasen AS$_28708600 *653 $aSelektiv mutisme ^